February 25, 2012

aku dan dot dot dot


Assalamualaikum reader's
=)


hari ini sambil aku menunggu masker tomato aku nak kering, aku tak taw nak buat apa. so, aku amek handphone aku, aku bukak bahagian mesej. pastu aku bukak conservation. aku tengok la nama-2 yang aku dok pernah mesej apa semua. ada jugak nama si dia. aku baca la mesej aku dengan dia. sebab dia ada pakai dua nombor, dua-2 nombor aku baca balik. ada yang buat aku gelak, ada yang buat aku sedih, ada yang buat aku geram, ada yang buat aku macam nak lempaq handphone aku kat dinding. tapi aku tak pernah lagi la buat macam tuh walaupon aku geram. paling kuat, aku sumpah seranah ja. hahaha. 


taktau kenapa. aku rasa rindu lah dekat dia. apa yang aku nampak kadang-2, boleh kata teringat kat dia. bukan la aku angau. tapi teringat. sebab sayang. tapi tuh la jodoh tak da. tapi esok-2 aku tak tau la jodoh aku dengan dia. apa-2 pon aku sentiasa harap dia jumpa yang faham dia dan dia boleh jadi someone better. itu yang aku harap.


kalau hampa baca aku punya post sebelum-2 ni, memang la macam lebih kepada agama apa semua kan. tapi bab bercinta ni, teros terang aku habaq kat hampa, ada la dalam 3 kali dah aku bercinta. tapi semua lebih setahun. cuma yang latest ja tak sampai setahun, padahal kena lebih kurang 3 tahun. maknanya ada yang tak kena di situ. tak pa la, lupakan je la. walau apa pon, aku tetap manusia biasa. dulu memang la aku jahil jugak bab-2 agama ni. orang bercinta, kita nak bercinta. tengok orang suap-2 makan, kita pon nak jugak. macam-2 lah. tapi tuh dulu la. sekarang ni aku lebih nak mendekatkan diri kepada Allah. nak dekat dengan ilmu Allah, Islam. aku cuma nak habaq kat hampa, semua orang akan berubah. cumanya, berubah ke arah apa ? kebaikan atau keburukan. tapi percayalah, kalau oramh tuh tak la sebaik mana, pasti dia akan berubah jugak. insyaAllah. tuh semua dengan redha Allah. yang tak sedap nak dengar ni bila ada yang berubah ke arah keburukan la kan. malas la nak cita. pandai-2 la pikiaq sendiri kan. semua pakat dah besaq dah. 


okay, entry aku kali ni lebih kepada kisah peribadi. so, kalau pasal peribadi, aku akan bahasakan sebagai 'aku' , dan guna style Italic nie. entry ni jugak akan memperlihatkan bahasa utara la nah. hehehe. tak tau pasai pa. harap hampa faham. hehe. kalau entry umum, bahasa macam biasa la, 'kakak' . 


okay la, tidoq dulu la nah. selamat malam. Assalamualaikum. 


Terima Kasih Sebab Sudi Baca, Like Jangan Tak Like. ( =

2 comments:

AL30 said...

dot dot dot, sedap gak nama dia.. HaHa

Memandangkan entry ada unsur peribadi, perasaan dan seangkatan dengannya, tak mau la komen panjang lebaq, takut melalut lak nnti <-- tu diaa, logat utara dah kluaq.. hehe

a m o i c e l u p said...

ahaha. dot dot dot tuh dah makin pudar da. kui3. :p


la, orang utara ka? awat tak habaq awai-2. kalau dak, dok sembang lama dah. hahaha.