November 24, 2012

salahkah rasaku ini ?


Assalamualaikum. 


pertama sekali aku nak ucapkan rasa syukur tidak terkira kepada Allah kerana telah memakbulkan doa beribu-ribu umatNya yang mendoakan bumi Gaza aman. ya. genjatan senjata oleh pihak Israel. walaupon semua orang tak pasti sampai bila genjatan senjata ni akan berlaku, tapi ramai-ramailah kita doakan agar semua ini terus berkekalan dan kekejaman berakhir.dan jangan lupa sedekahkan al-fatihan dan yasin kepada mereka yang shahid. Innalilah. :'(


tadi... aku bukak blog blogger-2 yang femes. antaranya irine nadia marcello. kalau tak tawu, try la bukak okay. dia ni student UiTM, at the same time married women. believe me. she was 20 and pregnant now. sebenarnya perlu aku luahkan sesuatu disini, aku teramat la cemburu dengan apa yang dia miliki sekarang. punyai suami penyayang, memahami serta insan baru di dalam rahimnya. Ya Allah. sungguh aku juga inginkan kebahagiaan seperti itu. mungkin ada yang akan cakap aku ni dah gatal kot. tapi, ini semua fitrah. rasa cinta itu ada. tapi aku mahu mencintai insan yang halal bagi diriku supaya lebih banyak pahala yang akan aku dapat. bilakah saat itu akan tiba wahai Tuhanku ? :'( adakah saat itu belum tiba untukku. entahlah.
 
 
kalau nak ikutkan, mak aku dah awal-awal lagi cakap habiskan study dulu, then baru fikir pasal cinta-2 semua ni. pernah ada seorang hamba Allah ni cakap nak kawen dengan aku. orangnya memang sempurna pada aku. cukup segala-galanya untuk menjadi imam bagiku. tapi aku tak tawu. masa dia cakap dia nak kawen tuh pon, dia last sem for degree. sekarang dia dah kerja, tapi tak stable sangat la. baru lagi. tahun depan baru cukup setahun dia kerja. berbunga-bunga dah hati ni, siap tunjuk lagi kat adik mesej tuh, terkejut aku dia cakap kalau ada jodoh. aku memang terkejut la kan. dia ni biar betol. kitorang tak pernah jumpa. kenal dalam FB. tapi perkenalan kitorang dah lama. since 2010 la kot. entahlah. ada jugak kadang-kadang memalam tuh (memalam???) dia call, tanya khabar, and so on. 
 
 
tetapi... sekarang ni ada la jugak seorang hamba Allah ni suka dekat aku. aku pon sayang dekat mamat ni. tapi aku tak tawu sejauh mana rasa sayang ni boleh pergi. hmmm. Allah je tawu. kalau boleh aku nak Allah dekatkan aku dengan jodoh aku. entahlah. aku tak tawu la. sukar hidup ni kalau kita terlalu banyak berfikir. tapi, salahkah usia seperti aku ni berfikir soal perkahwinan?? pernah terdetik dalam hati nak luahkan semua ni pada mak dan abah. harap diorang faham. tapi, aku pulak tak ada pilihan. tak kan nak suruh aku pegi mintak hamba Allah 'A' tuh masuk minang aku. gilerr ke. memang la Siti Khadijah dulu pon buat macam tuh, tapi aku. mungkin bukan cara tuh kot. sekali lagi, entah la kan. terlalu sulit dan sukar bila fikir semua ni sedangkan naluri sudah ada. mengapa Allah hadirkan perasaan dan naluri ini kalau DIA masih belom temukan aku dengan imamku? Ya Allah. buanglah perasaan ini kalau bukan masanya lagi. janganlah biarkan ianya mengganggu fikiranku. berikan aku pahala, bukannya dosa. 
 
 
mungkin salah aku jugak, suka sangat baca cita orang-orang muda kawen ni. kan dah jadi macam ni. Allahuakbar. aku serah semuanya padaMU. bantulah hambaMU ini. entah apa-apa entry aku kali ni kan. gedik jer nak kawen. kenapa ??? sudahlah. tidor lagi baik. fikir tentang hari esok. bye. btw, thanks sebab sudi baca entry aku yang tak seberapa dan tak sepatutnya ni. 


May Allah Bless You. Salam.


 

Terima Kasih Sebab Sudi Baca, Like Jangan Tak Like. ( =

No comments: